Urheilutaitolentäjät ry.

URHEILUTAITOLENTÄJÄT ry:n toiminnan tarkoitus on taitolennon edistäminen Suomessa, yhdistys toimii taitolennon harrastajat yhdistävänä järjestönä.

Toimintamme keskittyy niin lentäjien kuin tuomarien koulutukseen sekä kotimaisen ja kansainvälisen kilpailutoiminnan edistämiseen. Järjestämme harjoitusleirejä ja kilpailuja, organisoimme koulutusta ja yhteisiä seminaareja sekä seuraamme tiiviisti alan kansainvälistä toimintaa. UTL:n jäseniä on tällä hetkellä n. 100. Kattojärjestönä on Suomen Ilmailuliitto.

Urheilutaitolentäjät ei ole siinä mielessä perinteisen ilmailukerho, että omistaisimme koneita ja vuokraisimme niitä jäsenillemme vaan kokoamme harrastajat yhteen ja autamme taitojen kehittämisessä.